Een mooie akoestiek
zie je niet, maar gaat
op in de architectuur.

Kahle Acoustics is een raadgevend ingenieursbureau gespecialiseerd in gebouwen voor de podiumkunsten zoals concertzalen, opera's, theaters en auditoria. Wij richten ons hierbij op nieuwbouw en zijn tevens experts op het gebied van renovatie, verbeteringen in bestaande gebouwen, de omvorming van bestaande gebouwen naar podiumkunsten, locatietheater en de akoestiek van scenografie. In plaats van kant-en-klare oplossingen aan te reiken, zoekt Kahle Acoustics naar oplossingen die passen in het architectonisch ontwerp en het artistieke concept.

Om dit te realiseren en om te voorkomen dat een akoestische oplossing domweg op een ontwerp wordt gedrukt, is de visie van Kahle Acoustics dat akoestische maatregelen van begin af aan in het ontwerp dienen te worden opgenomen in samenwerking met architect, vormgever, theateradviseur en gebruiker. Indien gewenst kunnen we helpen met het opstellen van het programma van eisen (PvE), zowel voor nieuwe als voor bestaande gebouwen.

Kahle Acoustics, dat werd opgericht in 2001 door Eckhard Kahle, is gevestigd in Brussel. Wij werken in meerdere talen — Nederlands, Frans, Duits en Engels — en op drie continenten — Europa, Noord-Amerika en Azië.

Kahle Acoustics werkt samen met's werelds meest prestigieuze architecten zoals Renzo Piano, Jean Nouvel, Rafael Viñoly, Terry Pawson, Paul Andreu, Rem Koolhaas en Souto de Moura.

News ///

Our acoustician, Thomas Wulfrank took an active part in the project Inside the Hearing Machine notably in collaboration with the Orpheus Instituut and Tom Beghin. If you are interested, please browse on the Inside the Hearing Machine website, or Orpheus Instituut website and join one of the three October events to enter the multisensory playground of the late deaf composer: Beethoven. Or read The Acoustics of Beethoven's Hearing Machine, CD-booklet for Tom Beghin.

The contributing writer to Forbes Magazine, Jens F. Laurson is a Classical Critic who wrote about the Musikzentrum Bochum (July 21, 2017) in comparison to Hamburg Elbphilharmonie, please read more through this pdf. More info: here

August 3rd, Eckhard Kahle lectures on concert hall acoustics and its influence on musicians at Stavelot Abbey, Belgium, where the 60th musical festival takes place. Info: www.ekho-violins.com

Thomas Wulfrank joins the 24th International Congress on Sound and Vibration held in London from 23-27 July 2017 to present a paper on creative possibilities and limitation of curved surfaces in the acoustic design of contemporary auditoria. You may read the paper

Evan Green attended the 25-29 June Acoustics'17 Boston, the 173rd Meeting of the Acoustical Society of America. Evan Green will present a paper on “How (and why) does every Concert Hall 'wake up' differently?”

Kahle Acoustics's article on Musikzentrum Bochum has just been published in the Auditoria 2018 issue, browse the pdf for more info.

In January 2017 Arsonic Mons is awarded the 2016 Protection and Future of the City prize in the Contemporary interventions category. More info: here

Kahle Acoustics is glad to announce that Émilie Carayol is hired as acoustic consultant as of January 2017. You may read her full CV through this link: here.

ArAc Multibook   Kahle Acoustics has been invited to join a European e-learning and m-learning tool development project named the ArAc Multibook. • The aim is to offer support to the architects with key acoustic competences. This application, developed in four languages (English, French, German and Polish) will be available as of Spring 2015. This project is funded with support from the European Commission under the Lifelong Learning Publication Programme. • Kahle Acoustics collaborates with KFB Poland, Wrocław University of Technology (WUT), Poland, GFAI Tech GmbH, Germany, and The Laboratory for Acoustics and Thermal Physics (ATF) of Katholieke Universiteit Leuven, Belgium. • More information: Adam Europe + Ar-Ac multibook + pdf.
 
logo ArAc Multibook

© 2004-2017 Kahle Acoustics